14.08.2017
Smartphone & Outdoor: що можуть телефони та зовнішня реклама, коли вони разом

Коли подорожуєте, знайте про можливості ваших мобільних девайсів та їх взаємодію з рекламними конструкціями на вулицях, в аеропортах чи торгівельних центрах.
iBeacons. Ви можете скористатися з переваг маячкових технологій, якщо у вас iPhone від моделі 4s, iPad 3-го покоління або новіший, iPad mini чи iPod touch від 5-го покоління. Увімкнувши Bluetooth, ви даєте можливість службам геолокації в iOS відстежувати місце вашого знаходження, сповіщати програми про наближення до чи віддалення від певного місця, в тому числі до місця розташування маячків — iBeacons.

А їх зараз розташовують, де завгодно, наприклад на рекламних конструкціях чи зупинках транспорту. Вони встановлюють зв'язок із вашим телефоном, а спеціальні програми потім можуть надіслати вам рекламне повідомлення чи актуальну пропозицію. Отже, якщо контент вам сподобався, ви тут же на місці робите покупку або дотацію на соціальні ініціативи.

Ось такими будуть магазини найближчим часом.
NFC. Ближній радіус дії. Технологія, якою ми вже користуємося постійно, наприклад, коли проходимо в офіси чи в метро за допомогою «магнітних» карток. Технологія працює на відстані не більше 10 сантиметрів і створена спеціально для взаємодії з мобільними пристроями. Вона схожа на Bluetooth, однак NFC встановлює зв'язок миттєво, майже за секунду.

Коли спеціальні датчики NFC монтуються на рекламних конструкціях, вони, на відміну від маячків, не самі «чіпляють» ваш телефон і передають йому повідомлення. Тільки ви самі, якщо хочете, можете піднести ваш телефон до пристрою і після цього забираєте контент, який він роздає. А це можуть бути знижки, трейлери фільмів, музика, електронні іграшки тощо.
Можемо лише похвалитися, що знаємо про приклади такої зовнішньої реклами: на жаль, в Україні її ще не роблять.
Та принаймні в нас роблять такі самі, як в Європі, рекламні конструкції міського малого та середнього форматів, а також сучасні зупинки транспорту. У 2008 р. «РТМ-Україна» вперше почала встановлювати європейські рекламні носії і зараз продовжує облаштовувати вулиці українських міст сучасними outdoor-меблями. В Україні найбільш популярними є зупинки очікування громадського транспорту та унікальна ілюмінація вулиць.

Однак встановлення таких конструкцій і світлових елементів не є хаотичним: це завжди частина комплексного проекту благоустрою окремих ділянок в місті, вулиць, магістралей, цілих районів. «РТМ-Україна» зробила такі проекти в Одесі, Києві, Харкові, Вінниці, Херсоні, Білій Церкві тощо.
Хто знає, можливо, за кілька років і на наших чудових конструкціях ми будемо встановлювати маленькі, проте високотехнологічні «девайси», які змінять способи споживання рекламного outdoor-контенту. Можливо, зараз ми навіть не знаємо, що то будуть за прилади та стилі рекламних кампаній. Адже технології розвиваються так швидко, що майже щотижня відбувається якійсь винахід, що відкриває надможливості.

Backscattering — «зворотне розсіювання»: технологія використовується для транслювання радіохвиль на смартфони. Елементарно — сіті-лайт, на якому розміщений рекламний постер улюбленого гурту, раптом транслює по радіо музику та передає її на ваш смартфон. Технологія використовує низькочастотні радіосигнали для поширення інформації на відстані до 4 метрів від пішохода з телефоном або до 18 метрів в машину, що в ній увімкнено радіо. Унікальність технології в тому, що вона не «садить» батарею смартфонів, що відбувається, коли ви слухаєте FM-радіо з мобільного, а просто «віддзеркалює» радіосигнали, що вже в ефірі. Отже, заряд Вашого пристрою не зазнає зайвих навантажень. Оскільки радіосигнали майже повсюди, то розробники пішли далі і помістили свою «зворотну» антену на звичайних футболках.
Сучасні технології та традиційні вуличні меблі є потужним симбіозом для розвитку концепції Smart Cities. Отже, «РТМ-Україна» вже готує площадку для розвитку наших міст в цьому напрямку.