23.08.16
Інфляція 2016. Аргументи оператора реклами

У 2016 р. оператори зовнішньої реклами України змушені як мінімум двічі підвищувати вартість своїх послуг — в 1-му півріччі і зараз, на початку 2-го півріччя.
Підставою для цього є ринкова тенденція зростання обсягів рекламних бюджетів при скороченні загального парку рекламних конструкцій у містах України, збільшення прямих витрат операторів на надання своїх послуг тощо.

  1. Уточнюючи прогноз розвитку медіаринку України до кінця 2016 р., Всеукраїнська рекламна коаліція показує для зовнішньої реклами зростання +28 % порівняно з 2015 р. Що говорить про зростання попиту на наше медіа з боку рекламодавців: в 1-му півріччі 2016 р. спостерігалася зайнятість рекламних мереж не нижче 70 %, а за популярними форматами 3х6 і 1,8х1,2 м фіксували 90%-ну зайнятість і sold-out.
  2. Підвищення попиту відбувається на тлі процесів, які почались у зовнішній рекламі України близько 5 років тому і зараз увійшли в саму активну стадію, а саме: прийняття містами України і початок практичної реалізації нових Концепцій і Порядків розміщення рекламних носіїв. Київ, Одеса, Дніпро, Луцьк, Рівне,Кам'янське (кол. Дніпродзержинськ), Ів.-Франківськ, Кропивницький (кол. Кіровоград), Миколаїв, Запоріжжя — це далеко не повний перелік українських міст, що активно змінюють свою зовнішню рекламу. В рамках цих процесів відбувається скорочення загальної кількості рекламних конструкцій від 20 до 50 % у центральних районах міст; заміна інвентарю на сучасні дорогі носії з меншою площею рекламної поверхні.
  3. Ці процеси тягнуть за собою додаткові необхідні інвестиції з боку оператора на купівлю нового обладнання, розробку проектів реконструкції ділянок територій міста, роботи з виробництва дозвільної документації та монтажні роботи. За загальними оцінками нашої компанії, витрати на модернізацію мережі за вимогами муніципалітетів в цілому по Україні становлять десятки млн грн на рік. Вартість реалізації проектів благоустрою на вимогу міст і повернення інвестицій закладаються в бюджет компанії і показують необхідність збільшення вартості наших послуг.
  4. Скорочуючи кількість рекламного інвентарю, міста, тим не менш, не мають наміру втрачати в оплаті за оренду комунальної землі під рекламні конструкції (Ужгород, Черкаси, Київ). У зв'язку з цим з початку 2016 р. деякі муніципалітети підняли вартість оренди, ці цифри коливаються в зоні від 20 до 70 % на різні формати і в різних містах України.
  5. Підвищення цін на паливно-мастильні матеріали (ПММ) і зростання комунальних тарифів безпосередньо позначаються на збільшенні вартості обслуговування рекламних кампаній. Паливо для автотехніки, електрика для освітлення рекламних конструкцій та приведення в рух динамічних конструкцій типу призм, скролів; вода, опалення — все це необхідні елементи для забезпечення експонування рекламних кампаній клієнта.
  6. Незважаючи на деяку стабільність курсу валют протягом 2016 р., ми змушені зазначити, що практично всі виробники і постачальники витратних матеріалів підняли ціни на свою продукцію в 2016. Щоб забезпечити Клієнту максимально якісне розміщення, ми закуповуємо частину імпортних матеріалів і змушені враховувати у вартості рекламних кампаній підвищення цін на необхідні продукти, а також інфляцію, закладену виробниками у вартість свого товару.
Ці та низка інших складових (наприклад, зростання вартості досліджень і моніторингу зовнішньої реклами) не залишають оператору реклами вибору, крім збільшення вартості своїх послуг для зміни бюджету компаній з дефіцитного на рентабельний.